Elektronická podání
Podatelna exekutorského úřadu mimo listinných podání rovněž přijímá datové
zprávy a dokumenty v digitální podobě (dále jen dokumenty) v souladu se:
zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých
zákonů,
zákonem č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi
dokumentů,
zákonem č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších
zákonů (zákon o elektronickém podpisu),
vyhláškou č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby,
vyhláškou č. 212/2012 o ověřování platnosti zaručeného elektronického
podpisu.
Prostřednictvím datových zpráv a do nich vložených dokumentů je možné
zasílat úřadu podání v elektronické podobě a jejich přílohy. Datové zprávy
lze úřadu zasílat e-mailem či prostřednictvím datových schránek. Podání v
elektronické podobě a jejich přílohy je možné úřadu zasílat 24 hodin denně.
Jejich zpracování však probíhá pouze v úředních hodinách podatelny.
Úřední hodiny podatelny:
Po - 09-11:00
Út - 09-11:00 12:30-15:00
St - 09-11:00
Čt - 09-11:00 12:30-15:00
Pá - 09-11:00
Podatelna úřadu přijímá podání v elektronické podobě zaslaná:
1. Na elektronickou adresu
podatelna@exekuceusti.cz
Komunikace prostřednictvím e-mailu je celosvětově považována za nezaručenou
komunikaci. Při odesílání podání v elektronické podobě e-mailem je tedy
nutné počítat s tím, že datová zpráva nemusí být úřadu doručena.
2. Prostřednictvím datové schránky
ID: 6bcg8wp
Doručování podání v elektronické podobě prostřednictvím datových schránek se
řídí zákonem č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované
konverzi dokumentů. Bližší informace o datových schránkách včetně jejich
seznamu lze nalézt na internetových stránkách
https://info.mojedatovaschranka.cz/info/cs/
Technické podmínky pro příjem Podání v elektronické podobě
Pokud obsahuje datová zpráva nebo dokument počítačový program, který je
způsobilý přivodit škodu na informačním systému úřadu (např. viry, trojský
kůň atd.), považuje se takové elektronické podání za nedodané a úřad je dále
nezpracovává a nepřihlíží k nim.
Pokud datová zpráva obsahuje namísto příloh hypertextové odkazy na úložiště
nacházející se mimo systémy úřadu, jsou takové přílohy chápány, jako
neplatné a proto nebudou zpracovány.
Poškozené dokumenty, které nelze zobrazit uživatelsky vnímatelným způsobem a
nelze zjistit, jaké obsahují podání a ke které věci se vztahují, se považují
za nedodané a úřad je dále nezpracovává a nepřihlíží k nim.
UPOZORNĚNÍ: Za poškozený dokument se považuje i dokument, který není možné
vytisknout.
Úřad přijímá podání v elektronické podobě a jejich přílohy v textové podobě
doručené na elektronickou adresu (e-mailovou schránku) nebo prostřednictvím
datové schránky POUZE v datových formátech dokumentů PDF, PDF/A, DOC, DOCX,
XLS, XLSX, ZFO, TXT a RTF.
Úřad dále přijímá statické obrazové, dynamické obrazové a zvukové dokumenty
doručené na elektronickou adresu (e-mailovou schránku) nebo prostřednictvím
datové schránky v datových formátech dokumentů PNG, TIF, TIFF, JPEG/JFIF,
MPEG-2, MPEG-1, GIF, MP2, MP3, WAV a PCM. Tyto dokumenty musí být doručeny
spolu s průvodním podáním v elektronické podobě, ze kterého bude zřejmé,
které věci se týkají.
UPOZORNĚNÍ: Dokumenty zaslané úřadu v jiném než povoleném formátu se. Úřad
dokumenty dále nezpracovává a nepřihlíží k nim.
DOPORUČENÍ: Z důvodu zajištění bezpečnosti a integrity obsahu dokumentu
doporučujeme zasílat veškerá podání v elektronické podobě v dokumentech
formátu PDF nebo PDF/A. Podání v tomto formátu zajistí rovněž nejrychlejší
zpracování Vašeho podání.
UPOZORNĚNÍ: Některé datové formáty dokumentů (např. PDF, ZFO, DOCX, XLSX)
umožňují do sebe vložit další dokumenty. Vkládání dokumentů do dokumentů je
možné pouze u dokumentu ve formátu PDF nebo PDF/A. U jiných formátů je
vkládání dokumentů zakázáno. Je nutné si ověřit, zda vložené dokumenty
neobsahují některý z nepovolených formátů. Zajistíte tím bezproblémové
zpracování Vašeho podání.
DOPORUČENÍ: Z důvodu zajištění bezpečnosti a integrity obsahu Vašeho podání
nedoporučujeme psát samotné podání v elektronické podobě přímo do těla
e-mailu, ale přiložit jej jako samostatný dokument ve formátu PDF nebo
PDF/A. V těle e-mailu je vhodné uvést pouze průvodní informace o přiloženém
podání.
Do předmětu datové zprávy a do názvu dokumentu uvádějte stručně jejich obsah
a spisovou značku, je-li Vám známa, urychlíte tím jejich zpracování.
UPOZORNĚNÍ: Neuvádějte v názvu dokumentu nestandardní znaky (např. % * / : ?
atd.) Vyvarujete se tím případným problémům se zpracováním podání.
Maximální celková velikost datové zprávy včetně vložených dokumentů je
shodně 10 MB, u datových zpráv zasílaných prostřednictvím datové schránky je
20 MB.
Datovou zprávu nebo dokument nešifrujte. V opačném případě bude toto podání
v elektronické podobě, které nelze zobrazit uživatelsky vnímatelným
způsobem, považováno za nedodané a úřad je dále nezpracovává a nepřihlíží k
nim.
Podepisování datových zpráv a dokumentů
Podání v elektronické podobě zaslaná úřadu e-mailem musí být v souladu s
procesními předpisy podepsána uznávaným elektronickým podpisem založeným na
kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem
certifikačních služeb.
Jiné elektronické dokumenty (např. důkazní listiny, smlouvy, faktury,
obrazová dokumentace atd.) se podepisují uznávaným elektronickým podpisem, a
to s přihlédnutím k jejich povaze. Je třeba zvážit, zda by bylo obdobné
podání podepisováno, pokud by bylo zasláno v listinné podobě.
V České republice působí v současné době tito akreditovaní poskytovatelé
certifikačních služeb:
První certifikační autorita a.s., Podvinný Mlýn 2178/6, Praha 9, 190 00, IČ
264393 95 http://www.ica.cz/
Česká pošta, s. p., Olšanská 38/9, Praha 3, 225 99, IČ 47114983
http://www.postsignum.cz/
eIdentity a. s., Vinohradská 184/2396, Praha 3, 130 00, IČ 27112489
http://www.eidentity.cz/
Vlastníte-li certifikát vydaný zahraničním poskytovatelem certifikačních
služeb, je nutné, aby byl certifikát považován za kvalifikovaný dle směrnice
Evropského parlamentu a Rady 1999/93/ES o zásadách Společenství pro
elektronické podpisy v některém ze členských států EU a Rozhodnutí komise
2009/767/ES, kterým se stanovují opatření pro usnadnění užití postupů s
využitím elektronických prostředků prostřednictvím „jednotných kontaktních
míst", podle směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/123/ES o službách na
vnitřním trhu. Tuto skutečnost si můžete ověřit v aplikaci CertlQ zveřejněné
na stránkách http://tsl.gov.cz/.
UPOZORNĚNÍ: Elektronický podpis musí být v souladu s ust. § 11 odst. 3
zákona č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu uznávaným elektronickým
podpisem. Ověřte si, zda Vám byl skutečně vydán kvalifikovaný certifikát a
můžete tak opatřovat svoje podání uznávaným elektronickým podpisem. Na
podání podepsaná pouhým zaručeným elektronickým podpisem či podpisem
založeným na komerčním certifikátu bude pohlíženo jako na nepodepsaná.
Stejně tak bude nahlíženo na podání opatřená uznávanou elektronickou
značkou, která uznávaný elektronický podpis nenahrazuje.
DOPORUČENÍ: V případě podání zaslaného e-mailem podepište elektronickým
podpisem jak samotný e-mail, tak jednotlivé dokumenty (s přihlédnutím k
jejich povaze). Vyhnete se tím případným problémům při zpracování a
vyhodnocování podpisu podání.
UPOZORNĚNÍ: Je-li datová zpráva nebo dokument opatřen elektronickým podpisem
založeným na kvalifikovaném certifikátu, ve kterém je podepisující osoba ve
smyslu ust. § 12 odst. 1 písm. c) zákona č. 227/2000 Sb., o elektronickém
podpisu označena pseudonymem, bude na toto podání v elektronické podobě
nahlíženo, jako by nebylo podepsáno.
Další informace k příjmu elektronických podání
Na zaslané obchodní sdělení dle zákona č. 480/2004 Sb., zákon o některých
službách informační společnosti nebo jinou nevyžádanou poštu (tzv. SPAM)
nebude úřadem reagováno.
Podávání dokumentů na přenosných technických nosičích dat
Úřad přijímá dokumenty na přenosných technických nosičích dat (CD-R, CD-RW,
DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD+RW).
UPOZORNĚNÍ: Na technických nosičích dat je možno podávat zejména ta podání,
jež pro svou velikost nelze zaslat úřadu jiným způsobem. Spolu s technickým
nosičem dat je třeba zaslat průvodní písemné podání v listinné podobě, které
musí být podepsáno.